HTML

szarvasbog

Friss topikok

  • jEnci: Zsolti is mondta már, hogy menjünk Skóciába nyáron, amikor szabin leszünk. De mondtam neki, hogy f... (2012.03.06. 13:30) Scotland
  • teshowka: Ez az, Anya, képek! :))) Ne feledd a teát a Vén Muffal! :) Vigyázz Magadra! (2010.10.06. 10:41) crazy days...
  • pbari: ...nnnnna végre képek!! mégmégmégmég! :-) (2010.02.25. 15:08) képek
  • missbungle: grat a melóhoz és rem. a jobb lakás is összejön :) hétfőn volt tali Krisztékkel, legközelebb bekap... (2010.01.22. 12:21) lakás
  • bandiblog: grat :) (2010.01.21. 10:16) melóóóóóóóóóóóó!

first week in the BYRON

2011.10.19. 15:37 szarvacska

Első napokban még csak tréningen voltam, azaz tanulgattam, hogy mit hogyan. legtöbbször egy munkatársam mellett. azaz vettem fel rendeléseket, vittem ki kaját, kártyás fizetések.. csak nem a saját kódommal a kasszában, mert az még nem volt. Volt, hogy kaptam munkatársak borravalóiból is, ami így is több volt, mint egy átlag nap a Nag's-ban... és itt most nem az 1,25-ös szégyenlteljes napról beszélek ((-:

hangulat tetszik, kedves, vicces az egész.

aztán tegnap kaptam kódot a kasszához, meg egy szekciót a lenti szinten. elvileg ketten lettünk volna egy csajszival, aki nagyon szarul érezte magát, ezért hazament... ez azt jelentette, hogy az egész lenti szekciót én kaptam meg, 13 asztallal meg egy sráccal, aki csak 'runner', ami azt jelenti, hogy kiviszi a kajákat, meg leszedi az asztalt, de rendelést még nem vett fel soha. így én voltam a "tapasztalt" kettőnk közül (-: ami nem vészes azért, mert általában nem olyan forgalmas (lent mindig kevesebben vannak). viszont épp egy Terry Pratchett felolvasóest vagy mi a fene volt valahol a közelben, így az étterem full tele volt! azaz volt egy 8fős társaság az egyik asztalnál, szal "csak" 10 asztalom volt (-: ami persze királyság, főleg ha ez az első igazi napom és főleg, hogy ha majdnem mindenki ugyan arra az előadásra megy, így csak beugranak egy gyors hamburgerre és persze egyszerrre akarnak fizetni (-: volt, hogy 4 asztal fizetett egyszerre. ami szintén kezelhető, de így első nap azért sokkal jobban kell mindenre külön is odafigyelni. viszont jó volt, élveztem és kaptam sok borravalót! (-:

nem tudom, hogy ez mindenkinek egyértelmű-e vagy nem, mivel én sosem dolgoztam még vendéglátásban, először meglepett: az a rendszer, hogy az étteremben nincs pénz. azaz én viszem a sajátomat, hogy tudjak visszaadni a vendégeknek, ha úgy alakul. aztán a kasszában -a kódom miatt ugye- tudják, hogy mennyi pénznek kéne nálam lenni (kp és kártyás együtt). a nap végén meg elszámolunk. odaadom a blokkokat meg a pénzt, a többi meg az enyém. szóval jó és működőképes rendszer ez!

egy hülyeség van benne, ha több kártyával akarnak fizetni egy rendelést. meg kell osztani a blokkot. azaz ők fizetnek, én számolok, mert a végeredménynek pontosan annyinak kell lennie, mint amennyi az eredeti számlán volt, a többit meg -ha adnak- akkor azt külön fel kell tüntetni borravalónak. (pl. ha a számla Ł58,65 és ketten fizetnek mondjuk Ł30 fejenként, akkor az Ł30+Ł28,65  +külön Ł1,35 borravaló, amit ugye helyben, fejben kell kiszámolnom. jó, ha nagyon gáz, van ott egy számológép is... (-:

 

aztán voltam vásárolni is persze (-:

elmentem a TKMAXX-ba, ahol sok márkás ruha van, sokkal olcsóbban (ami sokszor a 100fontos pulóver 70ért való árusítása, ami nem az én asztalom.. (-:

viszont sokszor lehet találni jó kis cuccokat. mint pl. egy adidas csizmát (azt mindenképp akartam is venni amúgy) 50fontért meg egy jó kis nacit 12-ért. és hát a pénztáros nem kétszer ütötte be a nacimat? azaz 24fontot fizettem összesen... először átfutott rajtam, hogy szójak-e, de aztán hamar (nagyon hamar) le is beszéltem magam erről.. ((-: mégiscsak egy multi, szal belefér. nekem legalábbis (-:

puszi mindenkinek!

 

+add on information: beugrottam a Nag's-ba tegnap, ahol már kint van az előző heti "ki hozta a legtöbb pénzt a pubnak" eredmény. meglepve láttam, hogy "lecsúsztam" a 3. helyre.. KETTŐ munkanap után lettem a harmadik. szal még mindig jó vagyok, büszkeség... (-:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szarvasbog.blog.hu/api/trackback/id/tr453315009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása