HTML

szarvasbog

Friss topikok

  • jEnci: Zsolti is mondta már, hogy menjünk Skóciába nyáron, amikor szabin leszünk. De mondtam neki, hogy f... (2012.03.06. 13:30) Scotland
  • teshowka: Ez az, Anya, képek! :))) Ne feledd a teát a Vén Muffal! :) Vigyázz Magadra! (2010.10.06. 10:41) crazy days...
  • pbari: ...nnnnna végre képek!! mégmégmégmég! :-) (2010.02.25. 15:08) képek
  • missbungle: grat a melóhoz és rem. a jobb lakás is összejön :) hétfőn volt tali Krisztékkel, legközelebb bekap... (2010.01.22. 12:21) lakás
  • bandiblog: grat :) (2010.01.21. 10:16) melóóóóóóóóóóóó!

melegház - házmeleg és a kultúrák közti különbségek...

2014.03.04. 11:10 szarvacska

meleg a ház!!! (-:

február 21-én elindult a cirkó! 3hónap után tulajdonképp elmondhatatlan, hogy milyen újra fűtött és meleg házban élni! nem mondom, hogy próbáljátok ki, de hatalmas élmény!

ezt leszámítva elültettünk és megmentettünk egy jó rakat virágot a kerben, minden más meg szép apró lépésekben halad. egyszer csak készen leszünk! (-:

 

viszont a byron csúcssztoriját le kell, hogy írjam:

viszonylag kevés vendég volt éppen az étteremben (hétköznap, délután 3óra tájban), mikor a fejkendős család megérkezett (apa, anya, meg a 20körüli csajszi). Jöttek, mint az istenek. se köszönés, se semmi, csak szép lassan végigsétáltak az éttermen, míg megtalálták a nekik megfelelő helyet. természetesen az én szekciómban, mondanom sem kell (-:

rendeltek egy (azaz egy darab) hamburgert, mert csak a csajszi volt éhes. ami még rendben is van. viszont apukának sikerült olyan kedvesen és kényelmesen helyet foglalnia, hogy kb 10cm maradt mögötte nekem, hogy közlekedjek. hiszen természetesen szüksége volt arra, hogy úgy elterpeszkedjen a székkel, mintha 4szer akkora lenne... de ezek tulajdonképpen még tök természetes dolgok tőlük, csak bosszantó.

majd anyuka feláll és látszólag keresgél. nyilván a wc-t, amit általában mindenki, mivel az nem egyértelmű, hogy az alagsorban van. kollega segít neki, lent eltűnnek.

majd apukán a sor. feláll és elkezd körbejárni az étteremben. de nem a feliratokat keresi ám, hogy hol a toálett, hanem szépen végigmustrálja az asztalokat az ott ülőkkel egyetemben. szerencsétlen vendégek azt se tudták mi van, néztek rám értetlenül (amúgy először azt hittem, együtt vannak, úgy nézte őket...). végén kikötött az egyik kanapé jellegű asztalnál és megállt. elvett egy széket a másik asztaltól, odarakta a szófa mellé. azaz rendezkedett. na, ez volt az a pont, mikor is odamentem hozzá. a beszélgetés így folyt:

- can I help you, sir?

- no, its ok.

- ok but what would you like? maybe I can help.

- I wanna b/ré(k).

ezt nem értettem, de amúgy is olyan hülyén beszélt az arc, hogy az angolok is alig értették. azt hittem, hogy pihenni akar (I want a brake) és le akar feküdni a díványra, azért rakja oda a széket, hogy megnagyobbítsa... de nem. háromszori visszakérdezésre megértettem a válasz: "I wanna prey" azaz IMÁDKOZNI AKAROK!!!!!!!!

mondanom sem kell asszem, hogy ettől dobtam egy hátast, kiszakadt belőlem, hogy "szerintem ez nem a legjobb ötlet" vagy valami hasonló (-:

kiderült, hogy anyuka már lent nyomja az alagsorban, ugyanis ő sem a wc-t kereste...

és tulajdonképp még ezzel sem lenne baj, ha eljönnek ide és imádkozni akarnak kaja közben. lehetne ez egy aranyos dolog is. de ahogy ezt az egészet lerendezték... mi a tökömet gondolt az arc?? London kellős közepén egy étteremben, ahol mások közben esznek ő majd berendez magának egy alkalmas helyet és elkezd hajlongani? ezt hogy a vérbe képzelte???

kollega mondta, hogy míg anyukát lekísérte a lenti részre (ami nem volt nyitva és csak a kollegák járnak arra), a nő körülnézett, majd megkérdezte, hogy ez oké, de van-e valami papírunk, amit le tud tenni a földre. agyam eldobom! mit gondolnak ezek? hogy majd imádkozó papírt fogunk tartani az étteremben, minden eshetőségre felkészülve? ilyen alapon tarthatnánk egy-két tankot is raktáron, hátha használni kell őket, nem?

mielőtt befejezték volna, apuka még szép komótosan végigfilmezte az éttermet -ami azért elég idegesítő volt, mivel egyáltalán nem akartam szerepelni a házi videótárjukban. majd a végén apuka füttyentett egyet, hogy akkor a számlát!

ez már azért nekem is sok volt, úgyhogy elmondtam neki, hogy ezt jó lenne, ha sürgősen abbahagyná, mert ez nagyon bunkó dolog ám ebben az országban! majd hagytak nekem 30penny borravalót. ami inkább inzultus, mintsem egy kedves gesztus. itt, ebben az országban (-:

megfordítva a dolgot, vajon mit szólnának, ha én az ő országukban félmeztelenül mutatkoznék? és tulajdonképp mi lenne a különbség az én és az ő viselkedésük között? annyi, hogy engem helyben felakasztanának, míg nekik természetes, hogy bármit csinálhatnak itt. nem ezt hívják hipokráciának véletlenül? (-: és mi van a kultúrák közti különbségekkel? nem lehet, hogy "ha Rómában vagy, viselkedj úgy, ahogy a rómaiak?" elvnek kéne érvényesülnie még Londonban is? úgy néz ki, hogy nem. de én azért nem fogok félmeztelenül járkálni egyik arab államban sem... (-:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szarvasbog.blog.hu/api/trackback/id/tr205842720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása